7.30 – 8.00 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne, manipulacyjne, konstrukcyjne z przestrzeganiem zasad równego prawa do korzystania ze wspólnych zabawek. Rozmowy z dziećmi według ich zainteresowań. |
8.00 – 8.30 |
Indywidualna praca kompensacyjno – korekcyjna z dziećmi z potrzebami edukacyjnymi. Zabawy dowolne. Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe. |
8.30 – 9.30 |
Śniadanie. Kształtowanie nawyków higieniczno – kulturalnych związanych ze spożyciem posiłków. |
9.30– 10.30 |
Tworzenie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy, myślenia i doskonalenia sprawności umysłowej. Stwarzanie warunków do podejmowania przez dzieci zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych, plastycznych. Rozwijanie aktywności twórczej poprzez kontakt z muzyką, sztuką i literaturą. |
10.30 – 12.00 |
Pobyt na świeżym powietrzu: inspirowanie aktywnej postawy dziecka wobec środowiska w bezpośrednim kontakcie z przyrodą poprzez obserwowanie i odkrywanie. |
12.00 – 12.30 |
Przygotowanie do obiadu. Wyrabianie nawyków higieniczno – sanitarnych. |
12.30 – 13.00 |
Obiad. Usprawnianie techniki samodzielnego spożywania posiłków, posługiwanie się sztućcami, przyzwyczajanie do zdrowego żywienia. |
13.00 – 14.00 |
Relaksacja: słuchanie bajek czytanych lub z płyty, muzykoterapia. Zapewnianie dzieciom różnych form relaksu. Gry i zabawy dydaktyczne. |
14.00 – 14.30 |
Podwieczorek. |
14.30 – 15.00 |
Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej aktywności dzieci, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne. Prace porządkowe w Sali, rozchodzenie się dzieci. |